Elektrokoloběžka SXT 1600 XL
Vlastnosti | |
Konstrukce | Hliníkova + ocel |
Hmotnost | 30,7 kg ( bez baterie) |
Rozměry | délka 124 cm , šířka 28 cm, výška 115 cm rozvor 96 cm zdvih podvozku 13 cm výška, délka, šířka stupačky 27 cm / 48 cm / 28,5 cm výška sedla (min / max) 84 cm / 98 cm od podlahy výška lišty rukojeti 110 cm od podlahy |
Kola | pneumatiky o průměru 28 cm a šířce 9 cm |
Motor | 1600 w ( max. až 2000 w) |
Nosnost | 120 kg |
Brzdy | Kotoučové brzdy vpředu a vzadu |
Baterie | 48V 12 Ah Lead acid baterie 48V 20 Ah LiFePo4 lithium baterie 48V 30 Ah Lithium-iontová baterie |
Doba nabíjení | cca 6h ( dle baterie ) |
Max. rychlost | Až 55 km/h |
Max. dojezd | 60km (při ECO 70km) (v závislosti na terénu, stylu jízdy, stavu nabíjení, teploty atd.) |
Výbava | Přední a zadní tlumiče nárazů, Osvětlení LED přední a zadní, |
Záruka | 2 roky |
Ptáte se - jsou všechny elektrické skútry stejné!? ...Ne, to nejsou!
SXT koloběžky dovážené z Německa jsou jiné. Vzhledem k jejich lehké konstrukci a hmotnosti mohou být s vámi téměř všude. Pokud je chcete vzít s sebou do autobusu, vlaku, karavanu nebo na loď, není to problém! SXT skútry lze uložit téměř všude na libovolném místě, protože vždy se najde nějaký prostor pro složenou elektrokoloběžku, která je poměrně malá a kompaktní. Rám e-koloběžky je vyroben z vysoce kvalitních ocelových trubek, díky nimž je koloběžka velmi stabilní a odolná. Dalším důvodem, proč jsou SXT scooters kompaktní je, že na rozdíl od mnoha jiných skútrů lze tyč rukojeti snadno sklopit jen odblokováním sklopné páky a sklopením rukojeti. Při sklápění se páčka rukojeti zamkne a může být použita například k odvozu koloběžky z bodu A do bodu B nebo do kufru vašeho vozu. Rozkládání skútru je stejně snadné a během několika sekund je váš SXT skútr připraven k jízdě. Na boku nášlapné desky najdete stojan pro pohodlné postavení.
Při volbě napájení (baterie) elektrického skútru máte možnost volby mezi standardním velkým článkem olověné baterie 48V/12Ah s dojezdem cca. 20 km, 48V/20Ah LiFePo4 (lithiová) baterie s dojezdem cca. 40 km a 48V/ 30Ah Li - Ion (lithiová) baterie s dojezdem cca. 60 km. Výhody lithiových baterií ve srovnání s "normálními" olověnými Lead acid bateriemi jsou zřejmé. Za prvé, váha je pouze asi polovina olověné baterie a další věc je kapacita baterie 20Ah / 30Ah je mnohem větší než kapacita olověných baterií, která je pouze 12Ah, což vede k mnohem většímu maximálnímu dojezdu. Mnozí lidé jsou okamžitě odrazeni cenou lithiových baterií - to znamená, že tyto baterie považují za drahé. Důležité je porovnat počet nabíjecích cyklů baterií. Pro standardní olověný akumulátor je počet zatěžovacích cyklů přibližně 250 (tj. lze baterii nabíjet až 250 krát, dokud není třeba vyměnit novou baterii) - lithiová baterie však vydrží až 1500 nabíjení cyklů. Takže pokud se podíváme pozorně, výsledek tohoto porovnání je následující:
Olověná baterie 12Ah: 250 nabíjecích cyklů x 20 km dojezd = celková životnost 5.000 km
Lithiová baterie LiFePo4 20Ah: 1 200 nabíjecích cyklů x 40 km dojezd = celková životnost 48.000 km
Lithiová baterie Li-Ion 30Ah: 1500 nábíjecích cyklů x 60 km dojezd = celková životnost 90.000 km
Pokud porovnáme ceny a ekonomické aspekty jednotlivých baterií. Tak celkový dojezd LiFePo4 baterie je 9,6x vyšší než olověné baterie, ale cena je pouze 3,5x vyšší. A lithiová baterie s její očekávanou životností je ještě podstatně levnější než technologie olověných baterií. Výsledek je ještě zřetelnější, pokud porovnáte baterii Li-Ion tak dojezd je 18x vyšší, ale baterie je pouze 5x dražší než olověná baterie.
Další hlavní praktickou výhodou je odnímatelné sedlo koloběžek SXT. Sedlo lze odstranit za několik sekund, což vám umožní jezdit na skútru s ním nebo bez něj.
A co jízdní komfort? Sedlo SXT Scooters je vyrobeno tak, aby bylo zaručena pohodlná jízdy i na dlouhou vzdálenost. SXT koloběžky jsou také vybaveny třemi tlumiči nárazů - jedním umístěným vpředu a dvěma na zadní straně skútru. Díky kolům s nafukovacími pneumatikami je komfort při jízdě opravdu nadprůměrný a opravdu se liší od "normálního" skútru. Dokonce i když jedete vyšší rychlostí, koloběžka SXT se vždy chová bezpečně a pohodlně.
Každý model SXT má systém osvětlení z LED s nízkou spotřebou energie (světelné diody). Přední světlo je osazeno na trubce řídítek, zadní a brzdové světlo se nachází na blatníku zadního kola. Životnost LED je až 10 000 hodin a mají extrémně nízkou spotřebu energie.
SXT koloběžky mají velmi nízko těžiště vzhledem uložení baterií, což významně zlepšuje bezpečnost jízdy a jízdní komfort a jejich ovládání.
Modely SXT jsou vybaveny účinnou přední a zadní kotoučovou brzdou. Všechny náhradní díly máme k dispozici. Chcete-li ostatní účastníky silničního provozu upozornit, že zastavujete nebo zpomalujete, je zadní LED dioda na skútru vybavena brzdovým světlem. Brzdná síla obou kotoučových brzd může být individuálně nastavena na rukojeti řídítek. Aby bylo zajištěna co nejlepší účinnost kotoučových brzd a zabránilo se jejich přehřátí, jsou v kotoučích provedeny otvory. Celý brzdový systém se skládá z vysoce kvalitních součástí, které zajišťují vysoký bezpečnostní standard a důvěryhodnost při použití brzd.
SXT e-koloběžky zrychlují stejným způsobem jako každý jiný skútr nebo motocykl pomocí plynu umístěného na pravé straně řídítek. Na řídítkách se nachází také spínací skříňka, která chrání koloběžku před neoprávněnými osobami. Spínací skříňka má dvě polohy - poloha "I" skútr je připraven k použití - při otočení do režimu "II", jsou aktivovány světla vpředu a vzadu - přesně stejným způsobem, jako to funguje na běžných motocyklech.
Na pravé straně rukojeti řídítek je tlačítko Turbo/ECO. Toto tlačítko funguje takto: při jeho stlačení je max. výkon motoru omezen na přibližně 850 W, kdy koloběžka pojede pomaleji, ale ekonomicky co se týče celkového rozsahu můžete ujet s Li-Ion baterií vzdálenost až 70 km. Když není aktivováno tlačítko ECO, skútr pracuje s plným výkonem 1600 W motoru, kdy maximální dojezdová vzdálenost je až 60 km a dosažená maximální rychlost cca. 55 km/h.
Baterie koloběžek SXT se nabijí standardní nabíječkou, kterou získáte spolu s dodávkou - vypadá podobně jako nabíječka notebooků. Na pravé straně spodního těla je umístěn nabíjecí konektor, který musí být připojen k nabíječce, což znamená, že nemusíte odstraňovat baterie ani je nemusíte odpojovat, abyste je mohli znovu nabít. Jakmile se dioda LED zabudovaná v nabíječce rozsvítí zelenou barvou znamená to, že baterie jsou plně nabité a skútr je připraven pro další jízdu.
Indikátor úrovně nabíjení během jízdy funguje následovně: na pravé straně rukojeti nad tlačítkem Turbo/ECO jsou tři barevné diody LED, které zobrazují aktuální úroveň nabití akumulátoru. Tyto diody LED fungují také jako diagnostický systém závad, které zaznamenávají jakýkoli problém se skútrem. Můžete rozpoznat typ závady, podle kterého LED bliká nebo je rozsvícena.Takové signály mohou znamenat například závadu na motoru, baterii nebo řídící jednotce.